Monday 27 June 2016

27 Jun-Ramadhan Day 22

Hari inisudah 22 hari berpuasa. semoga terus sihat untuk meneruskan ibadat yang mulia. YaAllah, tabahkanlah hatiku, tenangkanlah jiwanku. Hidup ini diduga sama ada kecil atau besar. Hari ini mnugkin aku telah menyinggung hati seseorang. Aku meminta dia tidak mengadu (aduan lebih berupa mengata) kepadaku lagi..mengadu dengan Allah. Aku mengharapkan aku tidka disalah anggap. Aku harap orang itu tidak berkecil hati...aku harap tujuan aku dimengerti dna difahami..bukan nak mengajar tapi mengingatkan..aku bukanlah sempurna..masih banyak kelemahan. Aku kira tidak salah memintanya bercerita kepada Allah dna berdoa daripada mengadu kepada hamba yang kerdil. Bukan tidak mahu mendengar tapi tidak mahi bersubahat ...dah di bulan mulia ini. Ya Allah..ampunkan dosa2ku, panjangkan lah usia ibu bapaku, sihatkan mereka. Allah ...berilah aku kejayaan, kebijaksanaan, ketenangan jiwa. Jauhi aku dari  sifat2 mazmumah. Aminnn..



hati2 dengan hukum karma...hidup di dunia beginilah

No comments:

Post a Comment